۲۲ بازديد

این روزا هر مغازه‌ای که بری، مخصوصاً تو کار برق و تجهیزات، سریع میگن نمایندگی اشنایدر دارن. دلیلش اینه که اشنایدر یه برند معتبر و محبوبه و فروشنده‌ها می‌دونن که اگه بگن نماینده این برند هستن، مشتری‌ها بیشتر بهشون اعتماد می‌کنن. از طرفی خیلیا بدون اینکه واقعاً نماینده باشن، این ادعا رو می‌کنن تا جنسشون بیشتر بفروشه.



این نمایندگی اشنایدر از کجا پیداش شده که همه جا هست؟


به نظر می‌رسه که نمایندگی اشنایدر مثل قارچ هر جایی سر درآورده! دلیل اصلیش اینه که برند اشنایدر تو بازار ایران خیلی پرطرفدار شده و همه دوست دارن باهاش کار کنن. بعضی‌ها واقعاً نمایندگی معتبر دارن و بعضی دیگه فقط اسمشو به کار می‌برن تا مشتری جذب کنن. به همین خاطره که به هر مغازه‌ای می‌ری، می‌گن ما هم نماینده اشنایدر هستیم!



چطور یه برند فرانسوی مثل اشنایدر تو ایران اینقدر طرفدار پیدا کرده؟


اشنایدر یه برند قدیمی و معتبره که تو حوزه برق و تجهیزات الکتریکی خیلی معروفه. کیفیت بالای محصولاتش و خدمات پس از فروش خوبش باعث شده که تو ایران خیلی طرفدار پیدا کنه. از طرفی، چون تو پروژه‌های بزرگ هم استفاده می‌شه، افراد زیادی بهش اعتماد می‌کنن و فروشنده‌ها هم با افتخار محصولاتش رو می‌فروشن.



نمایندگی اشنایدر واقعی یعنی چی؟ چطور بفهمیم؟


نمایندگی واقعی اشنایدر یعنی فروشنده‌ای که از طرف خود شرکت اشنایدر مجوز فروش محصولات اصلی این برند رو داره. برای اینکه بفهمیم یه مغازه یا فروشنده واقعاً نمایندگی داره، باید ازشون درخواست مدارک یا مجوز رسمی کنیم. معمولاً نمایندگی‌های رسمی تو سایت خود اشنایدر هم معرفی می‌شن و می‌تونیم از اونجا مطمئن بشیم.



آیا همه کسایی که میگن نمایندگی اشنایدر هستن، واقعاً نماینده‌ان؟


نه، همه فروشنده‌هایی که میگن نمایندگی اشنایدر دارن، لزوماً نماینده رسمی نیستن. خیلیا فقط به خاطر اعتبار و معروفیت اشنایدر از اسمش استفاده می‌کنن. برای اینکه مطمئن بشیم یه فروشنده واقعاً نماینده اشنایدره، بهتره ازشون مدرک بخوایم یا از سایت رسمی اشنایدر چک کنیم که اسمشون تو لیست نمایندگی‌ها هست یا نه.

۱۷ بازديد

چای ماسالای دانی در، خوبه یا پول دور ریختن؟

وقتی حرف از خرید چای ماسالا می‌شه، معمولاً همه دنبال یه محصول خوب هستن که هم خوش‌طعم باشه هم قیمتش مناسب. خب، اگه مث من عاشق چای و ادویه‌های خوشبو هستی، حتماً اسم دانی در به گوشت خورده. اما سوال اصلی اینه: چای ماسالای دانی در ارزش خرید داره یا فقط یه محصول معمولیه؟

من چند بار ازش خریدم و باید بگم، مزه‌ش واقعاً خوبه. وقتی بسته رو باز می‌کنی، بوی ادویه‌های تازه فوراً به مشامت می‌خوره. ترکیب شیرینی و تندی تو این چای واقعاً عالیه. اما اگه به چای ماسالای سنتی هندی عادت داری، شاید یه ذره برات فرق کنه، چون ادویه‌هاش کمی ملایم‌تره.

از نظر قیمت هم، نسبت به کیفیتش می‌شه گفت مناسبه. البته بعضی وقتا می‌تونیم تو تخفیف‌ها با قیمت بهتری هم بخریم. اما در کل، اگه دنبال چای ماسالایی هستی که هم راحت تو بازار پیدا شه و هم طعم خوبی داشته باشه، چای ماسالای دانی در گزینه بدی نیست. ولی اگه خیلی وسواس داری، شاید بهتر باشه قبل خرید یه بسته کوچیک امتحانی بگیری!



طعم چای ماسالای دانی در، تو دلت می‌شینه یا نه؟

هر کی چای ماسالا خورده، می‌دونه که ترکیب طعمش یه چیز متفاوت و خاصه. حالا سوال اینه: چای ماسالای دانی در می‌تونه دل آدمو ببره یا نه؟

اول از همه باید بگم که طعم چای ماسالای دانی در خیلی متعادله. نه اونقدری تنده که اذیتت کنه و نه اونقدری شیرینه که دیگه حس چای خوردن نکنی. ترکیب ادویه‌های سنتی مثل دارچین، زنجبیل، هل و فلفل واقعاً به‌جا انتخاب شده و وقتی یه قلپ ازش می‌خوری، حس می‌کنی تو یه کافه گرم و نرم تو هندوستان نشستی!

البته اینم بگم که اگه دنبال یه چای ماسالای سنگین و پرادویه‌ای هستی، شاید چای ماسالای دانی در زیاد راضی‌ات نکنه، چون نسبت به چای‌های ماسالای اصیل یه کم ملایم‌تره. اما اگه یه چای سبک‌تر و با طعمی متعادل‌تر می‌خوای، حتماً امتحانش کن.

پس اگه بخوایم خلاصه کنیم، طعمش به دل می‌شینه، ولی بسته به ذائقه خودت داره که چقدر از ادویه‌ها لذت ببری. من که خوشم اومد و هر بار می‌خرم!

 


چای ماسالا به این خوبی؟ از دانی در خریدم باورم نشد!

اولین باری که چای ماسالای دانی در رو گرفتم، راستش انتظار زیادی نداشتم. با خودم فکر می‌کردم شاید مثل بقیه چای‌ها یه طعم معمولی داشته باشه. ولی وقتی برای اولین بار امتحانش کردم، واقعاً جا خوردم!

بوی چای وقتی تو آب گرم دم می‌کشه، کل خونه رو پر از عطر ادویه‌های هندی می‌کنه. حتی اگه کسی اهل چای ماسالا نباشه، قطعاً بوی خوبش دلشو می‌بره. مهم‌تر از اون، طعمش به قدری ملایمه که هم با شیر و هم بدون شیر می‌تونی بخوریش و لذت ببری.

فکر کنم یکی از دلایلی که اینقدر دوسش دارم، اینه که خیلی خوب با ذائقه ما ایرانی‌ها جوره. نه زیادی تنده، نه زیادی شیرین. همه چیز تو یه حد متعادله. وقتی یه روز سرد زمستونی از سر کار می‌آی، یه لیوان چای ماسالای دانی در حال و هواتو عوض می‌کنه.

خلاصه بگم، اگه یه بار امتحانش کنی، خودت می‌فهمی چرا اینقدر دوستش دارم. باورم نمی‌شد یه محصول اینقدر با کیفیت رو تو بازار به این راحتی پیدا کنم!


اگه چای ماسالای دانی در نخری، نصف عمرت برفناست!

حتماً برات پیش اومده که چیزی رو امتحان کنی و بعدش بگی "چرا زودتر نخریدم؟!" خب، چای ماسالای دانی در دقیقاً همون چیزیه که اگه نخری، نصف عمرت رفته!

این چای یه طعم خاص و بی‌نظیر داره که واقعاً حیفه اگه امتحانش نکنی. خیلی از آدم‌ها وقتی یه محصول جدید می‌خرن، نگرانن که شاید خوششون نیاد، ولی چای ماسالای دانی در از اون محصولاته که کمتر کسی بعد خریدش پشیمون شده.

ترکیب درست ادویه‌ها و چای سیاه تو این محصول واقعاً حرف نداره. اگه تا حالا چای ماسالا نخوردی، پیشنهاد می‌کنم با این محصول شروع کنی، چون هم طعم ملایمی داره و هم قیمتش مناسبه. و اگه اهل چای ماسالا هستی، خب دیگه حرفی نمی‌مونه. این چای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر کسیه که دنبال یه نوشیدنی گرم و دلچسب می‌گرده.

پس به نظر من، بهتره این فرصت رو از دست ندی و زودتر بری یه بسته از چای ماسالای دانی در بخری. چون مطمئناً از اولین قوری‌ای که ازش دم می‌کنی، عاشقش می‌شی!



چرا چای ماسالای دانی در یه گزینه همیشگیه واسه من؟

چرا من همیشه چای ماسالای دانی در رو انتخاب می‌کنم؟ خب، دلایل زیادی داره که می‌خوام باهاتون در میون بذارم.

اول از همه، کیفیتشه. هر بار که این چای رو می‌خرم، خیالم راحته که قراره یه نوشیدنی خوشمزه و باکیفیت بخورم. طعم ادویه‌هاش واقعاً تازه و طبیعی‌ان و هر بار یه حس خوب بهم می‌ده.

دوم، راحتی پیدا کردنشه. تو بیشتر فروشگاه‌ها می‌تونی پیداش کنی و لازم نیست کلی دنبالش بگردی. همین که همیشه در دسترسه، برای من یه امتیاز بزرگ محسوب می‌شه.

و سوم، قیمت مناسبشه. وقتی می‌دونی داری یه محصول با کیفیت می‌خری که قیمتش هم مناسبه، دیگه چه دلیلی هست که نخری؟

در نهایت، من هر بار که می‌خوام یه چای ماسالای خوشمزه داشته باشم که تو هر شرایطی برام خوب باشه، به دانی در فکر می‌کنم. همیشه تو خونه‌م یه بسته ازش دارم چون مطمئنم هیچ‌وقت از طعمش خسته نمی‌شم.

یه روز دنبال خرید تجهیزات برقی برای پروژه‌ام بودم و از چند جا تحقیق کردم. یکی از سایت‌هایی که خیلی توجه‌م رو جلب کرد، سایت "آرتا صنعت" بود؛ نمایندگی رسمی اشنایدر. تعریف‌های خوبی ازش شنیده بودم، برای همین تصمیم گرفتم یه سری بزنم و ببینم چی دارن.


خیلی راحت تو سایت گشتم، محصولات مختلف رو دیدم و اطلاعاتی که لازم داشتم رو خوندم. اون‌قدر روند خرید راحت بود که خیلی سریع محصول مورد نیازم رو انتخاب کردم و سفارش دادم. جالب اینجا بود که بعد از چند روز، وقتی محصول به دستم رسید، دیدم دقیقاً همون چیزیه که توی سایت گفته بودن.


پشتیبانی‌شون هم عالی بود. هر سوالی داشتم سریع جواب می‌دادن و خیلی دوستانه برخورد می‌کردن. تجربه خرید از سایت "آرتا صنعت" واقعاً لذت‌بخش و بدون دردسر بود، از انتخاب تا دریافت محصول.



چه محصولی خریدم و چه مدت طول کشید به دستم برسه؟

من یک کلید مینیاتوری از نمایندگی اشنایدر خریدم. وقتی سفارش دادم، انتظار داشتم که کمی طول بکشد تا به دستم برسد، اما خوشبختانه بعد از فقط ۳ روز، محصول به دستم رسید. این سرعت تحویل واقعاً برای من تعجب‌آور بود و باعث شد از خرید خودم بیشتر راضی باشم!




برخورد نمایندگی اشنایدر و مشاوره ای که دادن؟

برخورد نمایندگی اشنایدر واقعاً فوق‌العاده بود. وقتی وارد سایت آرتا صنعت شدم، به راحتی می‌توانستم محصولاتی که نیاز داشتم را پیدا کنم. اما چیزی که واقعاً تجربه‌ام را متمایز کرد، مشاوره‌ای بود که گرفتم.

مشاوران بسیار صمیمی و دلسوز بودند. وقتی سوالاتم را مطرح کردم، بدون هیچ معطلی جواب دادند و به من کمک کردند تا بهترین گزینه را برای پروژه‌ام انتخاب کنم. احساس می‌کردم که واقعاً به نیازها و شرایط من اهمیت می‌دهند و فقط به فکر فروش نیستند. این برخورد حرفه‌ای و دوستانه باعث شد حس خوبی از خرید داشته باشم و مطمئن شوم که تصمیم درستی گرفتم.

هیجان خرید کارت کنترل دمای دلتا DT320VA-0200

سلام به همه! خواستم یه تجربه از خریدم باهاتون به اشتراک بذارم. چند وقت پیش تصمیم گرفتم از آزند کنترل یه کارت کنترل دمای دلتا DT320VA-0200 بخرم. راستش خیلی از این محصول تعریف شنیده بودم و چون تو کار برق صنعتی هستم، می‌دونم که این جور وسایل چقدر می‌تونن تو پروژه‌ها کار راه بنداز باشن.



وقتی همه چی اونجوری که فکر می‌کنی پیش نمی‌ره!

خب، مثل هر خرید آنلاینی، رفتم رو سایت و سریع سفارشم رو ثبت کردم. تو ذهنم این بود که نهایت تا یکی دو روز سفارشم تایید می‌شه و همه چی اوکیه. ولی انگار اوضاع اونجوری که فکر می‌کردم پیش نرفت! یه دو سه روزی منتظر موندم و خبری از تایید سفارش نشد. گفتم حالا شاید یه مشکلی پیش اومده باشه، ولی وقتی روز چهارم هم رسید و خبری نشد، یه کم اعصابم خورد شد!



تماس با پشتیبانی آزند کنترل: شروع ماجرا

خب، دیگه دیدم کار داره طول می‌کشه، دست به کار شدم و زنگ زدم به پشتیبانی. یه آقایی خیلی مودب گوشی رو برداشت و بعد از کلی توضیح دادن، گفت که بررسی می‌کنن. از لحنش معلوم بود که یه جورایی مشکل رو می‌دونه، ولی هیچ قولی نداد که کی تایید می‌شه. خلاصه، یکی دو روز دیگه هم طول کشید تا بالاخره سفارشم تایید شد.



بالاخره محصول کارت کنترل دمای دلتا DT320VA-0200 رسید!

وقتی سفارش تایید شد، دیگه فکر کردم همه چی حله و زود می‌رسه. اما نه، اینم طول کشید! ولی خب، بالاخره محصول رسید دستم و کیفیتش خیلی خوب بود. دقیقاً همون چیزی بود که می‌خواستم. از بابت محصول هیچ ایرادی نداشت، ولی امان از این پروسه طولانی تایید و ارسال!



نتیجه‌گیری: تجربه خوب با چاشنی صبر!

در نهایت، تجربه خریدم از آزند کنترل یه جورایی ترکیبی از رضایت و کلافگی بود. محصولی که گرفتم عالی بود و کاملاً به کارم اومد، ولی از اون طرف هم انتظار داشتم این مراحل خرید آنلاین سریع‌تر پیش بره. اگه شما هم از آزند کنترل خرید کردید و همچین تجربه‌ای داشتید، حتماً تو کامنتا بهم بگید.

کنترلر دما دلتا DTC1000R بهترین انتخاب ما برای کنترل دما بود چون خیلی راحت نصب و تنظیم می‌شه و با دقت بالا دمای دستگاه‌ها رو کنترل می‌کنه. از وقتی از این مدل استفاده می‌کنیم، دیگه نگران داغ شدن یا خرابی دستگاه‌ها نیستیم. قیمتش هم نسبت به کارایی و کیفیتش خیلی خوبه و خیلی سریع مشکل دمای بالا رو برطرف می‌کنه، واسه همین همیشه توی کارخونه ازش استفاده می‌کنیم.



جیشد که این محصول رو خریدیم و از چه سایتی خریدیم؟

یه روز توی کارخونه متوجه شدیم که دمای یکی از دستگاه‌هامون خیلی رفته بالا و ممکنه خراب بشه. همه نگران بودیم که اگه به موقع دما رو کنترل نکنیم، دستگاه آسیب ببینه و کارمون چندین ساعت بخوابه. یکی از بچه‌ها گفت که ما باید یه کنترلر دما دلتا DTC1000R بخریم تا این مشکل رو حل کنیم. خب، منم سریع دست به کار شدم و توی اینترنت دنبال یه جای مطمئن گشتم تا این محصول رو سفارش بدم.

بعد از یه کم جستجو، رسیدم به سایت آزند کنترل. دیدم هم قیمتش مناسبه، هم مشخصات محصول رو کامل توضیح داده بودن. گفتم خب چرا معطل کنم؟ سفارش رو ثبت کردم و چند روز بعد محصول به دستمون رسید. بسته‌بندیش خیلی خوب بود و کاملاً سالم تحویل گرفتیم. وقتی کنترلر رو نصب کردیم، خیلی راحت تونستیم دمای دستگاه رو به محدوده‌ای که می‌خواستیم برسونیم و کارمون رو ادامه بدیم. از اون روز به بعد همیشه از همین کنترلر استفاده می‌کنیم و دیگه نگران داغ شدن دستگاه‌هامون نیستیم.



نحوه بسته بندی و مدت زمان رسیدن به دستم؟

وقتی کنترلر دما دلتا DTC1000R رو از سایت آزند کنترل سفارش دادم، از همون اول پیگیر بودم که ببینم چقدر طول می‌کشه به دستم برسه. خوشبختانه زمان تحویلش خیلی مناسب بود و زودتر از چیزی که انتظار داشتم، به دستم رسید. وقتی محصول رو دریافت کردم، بسته‌بندیش خیلی حرفه‌ای و محکم بود. همه‌چیز با دقت داخل یک جعبه مقاوم قرار داده شده بود و از فوم‌های محافظ برای جلوگیری از آسیب استفاده شده بود. به‌طوری که وقتی جعبه رو باز کردم، محصول کاملاً سالم بود و هیچ‌گونه خط و خشی روش نبود.


بسته‌بندی انقدر اصولی بود که خیالم راحت شد از اینکه محصول به خوبی محافظت شده و آسیبی بهش نرسیده. توی بسته‌بندی هم راهنمای محصول و کابل‌های مربوطه به‌صورت منظم قرار داده شده بودن. در مجموع از نظر مدت زمان تحویل و کیفیت بسته‌بندی واقعاً راضی بودم، چون هم محصول سریع رسید و هم کاملاً سالم و بدون مشکل بود. این تجربه باعث شد مطمئن بشم که انتخاب سایت آزند کنترل برای این خرید، بهترین تصمیم بود.

۲۵ بازديد

خرید PLC زیمنس از نمایندگی تهران از سایت پیزو(تجربه شخصی)


چند وقت پیش برای پروژه‌مون یه PLC زیمنس سری S7-1500 سفارش دادم. این مدل نسبت به S7-1200 قوی‌تره و برای پروژه‌های صنعتی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر طراحی شده. تو کارمون به یه سیستم کنترل دقیق و پرقدرت نیاز داشتیم و S7-1500 دقیقاً همون چیزی بود که دنبال می‌گشتیم.


همونطور که همیشه دغدغه داشتم از کجا بخرم، بعد از کلی گشتن و مشورت با همکارا، باز هم رسیدم به سایت پیزو، که نمایندگی زیمنس در تهران داره. چون قبلاً هم تجربه خوبی از خرید از این سایت داشتم، این بار هم اعتماد کردم و سفارشمو ثبت کردم. اما این بار یه فرق کوچیکی داشت؛ سفارش من یه مقدار طول کشید تا به دستم برسه. شاید به خاطر اینکه این PLC مدل پیشرفته‌تری بود و موجودیش کم‌تر بود. با این حال، پشتیبانی‌شون باهام تماس گرفت و مطمئن شد که همه‌چیز رو پیگیری می‌کنن.


بعد از چند روز تأخیر، بالاخره PLC سری S7-1500 به دستم رسید. بسته‌بندی عالی بود و از کیفیت و اصالت محصول خیالم راحت شد. نصبش خیلی راحت بود و توی پروژه خیلی خوب جواب داد. امکانات پیشرفته و قدرت بالاش دقیقاً همون چیزی بود که نیاز داشتیم.


اینقدر از کیفیت محصول و خدمات سایت راضی بودم که خواستم تجربه‌ام رو تو وبلاگ شخصیم به اشتراک بذارم. هرچند که تحویل یه کم طول کشید، اما ارزشش رو داشت. اینم لینک سایتشون:

لینک به سایت پیزو


اگه دنبال یه PLC قدرتمند برای پروژه‌های بزرگ‌تر هستید، حتماً سری S7-1500 رو پیشنهاد می‌کنم. با اینکه یه ذره دیر رسید، اما کیفیت و عملکردش کاملاً جبران کرد.



طرز بسته بندی که محصولی که سفارش دادم از نمایندگی زیمنس تهران


وقتی از نمایندگی زیمنس در تهران یه PLC سفارش دادم، اولین چیزی که بعد از دریافتش نظرم رو جلب کرد، نحوه بسته‌بندیش بود. راستش قبلاً از جاهای دیگه هم محصولات الکتریکی و صنعتی خریده بودم، ولی این یکی یه جور خاصی بود.


اول از همه، بسته‌بندی کاملاً محکم بود. یعنی اونقدر خوب پیچیده بودن که خیالم راحت بود هیچ ضربه‌ای به محصول وارد نمی‌شه. یه کارتن ضخیم با فوم‌های محافظ دور محصول پیچیده شده بود تا توی مسیر هیچ آسیبی نبینه. حتی وقتی کارتن رو باز کردم، محصول توی یه پلاستیک ضدخش و ضد رطوبت بود که مطمئن بشن هیچی بهش نمی‌رسه. این خودش یه امتیاز خیلی مهم بود، چون با محصولات الکتریکی مثل PLC نمی‌شه ریسک کرد.


به نظر من اینجور بسته‌بندی خیلی اهمیت داره، چون اگه یه محصول گرون‌قیمت مثل PLC توی راه خراب بشه، کلی دردسر داره. ولی با این نوع بسته‌بندی اصلاً نگرانی نداشتم. وقتی دستگاه رو درآوردم، دیدم که همه چیز دقیق و درست سر جاشه. حتی دفترچه راهنما و کابل‌ها هم منظم کنار هم بودن.


حس خوبی داشتم از اینکه یه محصولی رو از نمایندگی رسمی زیمنس سفارش دادم و اینجوری با دقت تحویل گرفتم. شاید بعضیا فکر کنن بسته‌بندی مهم نیست، ولی وقتی محصول دستت می‌رسه و می‌بینی با چه دقتی آماده شده، خیالت راحت می‌شه که از یه جای درست خرید کردی.


مدت زمانی که محصول به دستم رسید


وقتی از نمایندگی زیمنس تهران یه PLC سفارش دادم، همه‌چیز خوب پیش می‌رفت. هم سایتشون حرفه‌ای بود، هم توضیحات محصول کامل و قیمت هم مناسب بود. ولی بعد از اینکه سفارشمو ثبت کردم، منتظر بودم محصول سریع به دستم برسه. خب، راستش یه کم بیشتر از اون چیزی که فکر می‌کردم طول کشید.


اولش فکر می‌کردم دو سه روزه به دستم می‌رسه، ولی حدود یه هفته طول کشید. این موضوع یکم منو نگران کرد، چون پروژه‌مون توی کارگاه نیاز فوری به این PLC داشت. اما با پشتیبانی‌شون تماس گرفتم و اونا خیلی خوب پیگیری کردن و گفتن به خاطر موجودی و ارسال از انبار مرکزی، یه مقدار زمان برده.


بالاخره بعد از چند روز انتظار، بسته رسید. وقتی بازش کردم، فهمیدم چرا اینقدر دقت به خرج داده بودن. بسته‌بندی خیلی حرفه‌ای بود و مطمئن بودن که محصول توی راه هیچ آسیبی نمی‌بینه. یه جعبه محکم با فوم‌های محافظ دور تا دورش بود و محصول کاملاً سالم به دستم رسید.


هرچند یه کم طول کشید تا برسه، ولی وقتی دیدم محصول دقیقاً همون چیزیه که می‌خواستم و کاملاً سالمه، خیالم راحت شد. تو پروژه هم خیلی خوب کار کرد و ارزش صبر کردن رو داشت.


پس اگرچه یکم دیر به دستم رسید، اما کیفیت محصول و بسته‌بندی عالی بود و همه‌چیز جبران شد.

۱۷ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .
۲۷ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.